körfezle yoğurt arasındaki fark nedir? yoğurt 200 senede kültür geliştirir.
ırkçı mı? hiç değil, sikko vahhabi kanks ltd. şti. amerikan pompası götünde neboka yaradığı belli olmayan bir akideyle 0-yaratım politikası geliştirmiş, sarayda 5 sokakta 0 dağılımıyla sosyal adaleti zirve yapmış. İmam Vahhab'ın kendi döneminde bile ayara doyamaması, bütün dini dışsal eylemlere, eylemlerin yüzeylerine indirgemiş olması. Onun için edimselliğin içi yok, performans kendisi kurucu. bu anlamda kendisi çakma bir fuko. çünkü performansın üreticiliğini sadece nesneye aktarım yüzünden okuyor, öznellik ise pasif bir kutu gibi, dıştan -toplumsal cehaletin onu sürüklediği şeylerden- ne gelirse kabul ediyor. Fuko ne diyor halbuki her performans, icra edilecek bir özneyi gerektirdiğinden bir özneyi bir özgürlüğü temel alır, iktidar öznenin özgür olduğunu bilir, bu öznenin kendi özgürlüğünü nasıl yaşaması gerektiğini gerektirecek koşulları üretir. Modern iktidar yaşamların yaşandığı koşulları koşullandırmasıyla diğer iktidar türlerinden farklıdır. Öznenin özgürlüğü iktidara saf boyun eğdiğinde dahi, icrasında özgürlük caridir, bu yüzden her zaman için belirsizlik kendini eyleme kaydeder, bu yüzden yüzeyler her zaman tedirgin, namazlar şüphelidir. Gazali hocanın da belirttiği gibi sadece niyetler değil, mizanda eylemin temelindedir. Sevgili Vahhab, yazdıklarını okudum, kafan güzel ve fakat sen yanlışsın koçum. Ama seni takip edenler sıçmık.
No comments:
Post a Comment